Matkustajavakuutuksesta korvataan matkalla tapahtunut tapaturma tai matkasairaus. Joissain tapauksissa vakuutuksesta voidaan korvata myös matkan peruuntuminen tai matkalta myöhästyminen. 

Ohjeet

Vahingon käsittelyä varten saatamme tarvita seuraavia liitteitä vahinkoilmoitukseen. Jos toimitat asiakirjat heti, asiasi käsittely nopeutuu. Vakuutusyhtiölle on pyydettäessä toimitettava alkuperäiset maksutositteet.

Matkan peruuntuminen

  • Lääkärintodistus tai muu todistus peruuntumisen syystä
  • Matkanjärjestäjän selvitys matkan täydestä hinnasta ja pituudesta
  • Matkanjärjestäjän selvitys suoritetusta korvauksesta, vaikka korvausta ei olisi maksettukaan.

Matkalta myöhästyminen

  • Käyttämättömät liput
  • Matkanjärjestäjän selvitys myöhästymisen syystä
  • Kuitit mahdollisista ylimääräisistä matka- ja yöpymiskustannuksista.

Tee vahinkoilmoitus

Vakuutuksenottajana teet vahinkoilmoituksen helpoiten Asiakasportaalin kautta:

Kirjaudu

Jos et ole vakuutuksenottaja voit tehdä vahinkoilmoituksen sähköisesti tästä.

Apua ja neuvoja vahinkotilanteisiin antaa myös Vahinkopalvelumme puh. 010 550 2030 ma-pe klo 8.30-16.30.